Mazda Blog

Kies voor de Mazda MX-30 met instapvoordeel

Mazda MX-30 instapvoordeel

Mazda maakt kiezen voor een volledig elektrische auto wel heel interessant. Op de MX-30 e-Skyactiv EV geldt nu tijdelijk een instapvoordeel van maar liefst 6.500 euro op alle uitvoeringen. Rijden in de elektrische MX-30 kan daardoor al vanaf 29.990 euro, exclusief SEPP-subsidie. Voor de particuliere autokoper valt er dus nog meer voordeel te halen.

Instapvoordeel

Laten we maar direct de rekenmachine in de hand nemen en vol in de prijzen duiken. De vanafprijs van de elektrische Mazda MX-30 start bij 36.490 euro, maar dankzij het instapvoordeel van een stevige 6.500 euro daalt die vanafprijs nu tijdelijk naar 29.990 euro voor de Prime-Line. Het instapvoordeel geldt voor alle uitvoeringen van de MX-30 EV, dus ook voor de extra rijk uitgeruste Makoto en Edition R. We zetten de prijzen van alle uitvoeringen – inclusief instapvoordeel – hieronder even op een rij:

Met SEPP-subsidie nog aantrekkelijker!

Particuliere autokopers moeten extra opletten. Want bovengenoemde prijzen zijn nog exclusief de zogeheten Subsidie Elektrische Personenauto’s Particulieren, kortweg SEPP. Dankzij SEPP krijg je nog 2.950 euro subsidie op de MX-30. De Prime-Line is dan al verkrijgbaar vanaf 27.040 euro. Mooi meegenomen: álle uitvoeringen van de Mazda MX-30 e-Skyactiv EV in aanmerking komen voor SEPP-subsidie.

Volop elektrisch rijplezier

De Mazda MX-30 e-Skyactiv EV is met maar één doel ontwikkeld: het bieden van het beste elektrische rijplezier. Dat begint al met het onderscheidende design, inclusief de opvallende freestyle deuren. Een historisch verantwoorde keuze van Mazda, want ook de iconische RX-8 had deze deurtechnologie. De MX-30 heeft verder een duurzaam interieur dat zich net als de rest van de auto kenmerkt door een subtiel, stoer en minimalistisch design. Mazda gebruikt onder meer kurk op de middenconsole en deurgrepen, voor een natuurlijke uitstraling zonder bomen te kappen. Kurk vormt ook weer een knipoog naar het verleden, want Mazda is ooit begonnen als kurkfabrikant.

Electric G-Vectoring Control Plus

Rijplezier komt ook voort uit de technologie die Mazda heeft toegepast in de MX-30. Denk bijvoorbeeld aan Electric G-Vectoring Control Plus dat zorgt voor een nauwkeurige en responsieve besturing waarbij het systeem zorgt voor de beste balans tussen de voor- en achterwielen. Daarnaast geniet je van een krachtige aandrijflijn met een vermogen van 145 pk en een bijna perfecte gewichtsverdeling van 50/50.

Duurzame keuze!

De Mazda MX-30 e-Skyactiv EV is om nog meer redenen een goede keuze. Voor Mazda is het zogeheten well-to-wheel-principe namelijk van groot belang. Met dit principe doelen we op de ecologische voetafdruk van een auto als de productiekosten van de auto én de gebruikte energie worden meegerekend in de totale levensloop van de auto. Mazda heeft er bij de MX-30 alles aan gedaan om de CO2-impact zo laag mogelijk te houden, zodat jij als consument zeker weet dat je een verantwoorde keuze maakt.

Actieradius

De geheel elektrische Mazda MX-30 heeft dankzij een lichtgewicht lithium-ion batterij van 35,5 kW een actieradius van ongeveer 200 kilometer (WLTP gecombineerd) en zelfs 265 kilometer (WLTP stad)1. Voor de batterij hebben de engineers van Mazda zich gericht op de juiste balans tussen de dagelijkse behoeften en een minimale milieubelasting bij de productie. Bovendien is de actieradius van de MX-30 meer dan voldoende voor de dagelijkse ritjes van de meeste Europeanen. Opladen verloopt supersnel. Bij een 50 kW laadpaal is de batterij binnen 25 minuten weer van 20 tot 80 procente opgeladen. Uiteraard is de MX-30 ook via een stopcontact, eigen wallbox of openbare laadpaal op te laden. Dat is aan jou. Meer weten? Check dan de pagina van de Mazda MX-30.


  1. Mazda MX-30 vanaf € 36.490. Gemiddeld stroomverbruik Mazda MX-30 17,9 kWh per 100 km / CO2-uitstoot van 0 g/km. De vermelde WLTP waarden voor het gecombineerde stroomverbruik en de CO2-uitstoot zijn gemeten volgens de WLTP-testmethodiek. Voor kosten en voorwaarden, raadpleeg, www.mazda.nl
Mobiele versie afsluiten