De redacteur van Octane Magazine gaf enkele maanden geleden al zijn oordeel over de MX-30 en deze wilde we niet zomaar aan je voorbij laten gaan. Kort samengevat vindt hij de MX-30, beschaafd onderscheidend. Dat vraagt natuurlijk om een toelichting die we graag met je delen.
Octane Magazine geeft aan dat de MX-30 een sterk ontwerp heeft: “Een mix van een SUV en een coupé, dat hebben we eerder gezien, maar Mazda heeft een originele draai aan het fenomeen crossover weten te geven.” Mede hierdoor vinden zij de MX-30 een fraaie, compacte en weldoordachte verschijning die onderscheidend is ten opzichte van de massa.
Over de keuze van de portieren en het interieur is Octane Magazine ook erg enthousiast: “Het lijkt namelijk alsof hij er maar twee heeft, maar het zijn er vier. Mazda noemt ze freestyle portieren, maar wat mij betreft is heel de auto freestyle. Ook het interieur ziet er goed uit, het is zeker geen teleurstelling nadat je de buitenzijde hebt bekeken.”
De MX-30 wordt door de redacteur als lichtvoetig ervaren en de voorwielaandrijvers rijden ook erg goed. Verder probeert de redacteur ook de verschillende veiligheidssystemen uit: “Heel fijn is torque-vectoring op de vooras, het verdeelt de aandrijfkrachten slim tussen beide voorwielen, en verhoogt de gretigheid waarmee de MX-30 instuurt. Hij brengt 1620 kilo op de weegschaal, maar hij stuurt alsof het er 300 minder zijn.”
Het eindoordeel van Octane Magazine luidt: de MX-30 is een fijne en eigenzinnige elektrische auto die het verlangen oproept lekker veel mee te rijden.