Wie zijn jullie?

“Dennis en Cindy Been uit Nieuw-Vennep.”

Bedrijf en beroep?

“Wij zijn de eigenaren van BLS reclame, een reclamebureau dat zich vooral richt op lichtreclame, gevelreclame en autoreclame. Het bedrijf bestaat al sinds 1976 en is een echt familiebedrijf, dat wij samen hebben doorgezet. Er werken achttien mensen bij ons.”

Wat is er leuk aan?

“Het is heel veelzijdig. Onze klanten lopen erg uiteen: van de winkels achter de douane op Schiphol tot de bakker om de hoek. Doordat we alles in eigen beheer doen en de klant van A tot Z ontlasten, is het ook heel creatief. We plaatsen de reclame-uitingen, maar produceren en ontwerpen ze ook. Samen een bedrijf runnen, betekent dat we 24/7 bij elkaar zijn. Anderen moeten er niet aan denken, maar wij vinden het alleen maar leuk.”

Welke Mazda’s rijden jullie?

“Ik (Dennis) heb een Mazda CX-5, Cindy een Mazda MX-5. We hebben de auto’s zelf bestickerd en helemaal gepersonaliseerd. Een mooier visitekaartje voor ons bedrijf is er niet!”

Waarom Mazda?

“We zijn bevriend met de plaatselijke Mazda-dealer en gaan veel met elkaar om. Hoewel we nooit Mazda reden, werden we daardoor aangespoord om het gewoon eens te proberen voor een weekendje. En toen werden we erg verrast!”

Hoeveel km’s rijden jullie?

“Dat valt mee, aangezien ons werk zich grotendeels online afspeelt. Ik rijd zo’n 35.000 kilometer per jaar, Cindy rond de 20.000.”

Wat doe jullie in je vrije tijd?

“We maken graag tijd voor onze vrienden, om uit eten te gaan en voor weekendjes weg – al kan dat in deze periode even niet natuurlijk. We gaan er ook graag op uit met onze auto’s. Dan combineren we werk met privé, gaan we naar een beurs en plakken we er een paar dagen aan vast. Zo zijn we afgelopen jaren al in Portugal, Spanje, Italië en vaak in Duitsland geweest. Grote weekendtas achterin en gaan!”

Wat vinden jullie belangrijk in een auto?

“Ten eerste de uitstraling, een auto moet gewoon mooi zijn. We houden allebei van moderne auto’s, met alles erop en eraan. We hebben meerdere merken en auto’s gereden, maar hebben nu allebei wel het idee: meer dan dit, is er niet. Ook qua prijs-kwaliteitverhouding is Mazda echt top.”

Minpunt?

“Dat de kofferbak van de Mazda MX-5 niet ruim genoeg is, dat is niet zo handig als je open wilt rijden en veel spullen wilt meenemen. Verder kunnen we eigenlijk niets noemen. Wel wacht ik (Dennis) vol smart op de zescilindermotor met meer power.”

Wat zeggen anderen over jouw auto?

“Iedereen is heel positief. Wit met zwart, dat valt natuurlijk op. En met speciale wielen en customized skirts is de CX-5 van Dennis nog sportiever gemaakt. In het begin, toen we Audi verruilden voor Mazda, vroegen mensen zich wel eens af: waarom Mazda? Ze verwachten niet de luxe die wij ervaren in een Mazda. Tot op de dag van vandaag hebben we geen spijt. We hebben zelfs anderen geïnspireerd om over te stappen naar Mazda. Misschien is het een automerk dat je moet leren kennen, voordat je het echt kunt waarderen.”

Iets unieks meegemaakt op autogebied?

“Toen Dennis net zijn CX-5 had, zijn we ermee naar Portugal gereden. Dat was een goede rijtest, zo’n 2.600 kilometer. Onderweg hadden we veel bekijks, soms verrekken mensen bijna hun nek. Dit jaar blijven we lekker in Nederland en gaan we toeren in de cabrio.”

Wat is jouw droomauto?

“Voor mij (Dennis) is dat de Mazda RX-9. Sinds ik ‘m gezien heb, is dat mijn droomauto. Ik weet niet eens óf en wanneer die op de markt komt. Gelukkig hebben zich al drie mensen gemeld die mijn huidige Mazda dan willen hebben. Een groter compliment kun je niet krijgen!”

Delen via

Tags:   CX-5, Mijn Mazda en Ik, MX-5

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *