Nieuws 07-04-22 | 1540 keer gezien

Mazda streeft naar CO₂ neutraliteit tegen 2050

  • Mazda zal duurzaamheidsinitiatieven uitvoeren op drie verschillende gebieden: Earth, People & Society
  • De onderneming zal de allianties met bestaande partners versterken en nieuwe partnerschappen verkennen

Mazda Motor Corporation heeft zijn Sustainability Report 2021 gepubliceerd. Daarin heeft Mazda zijn duurzaamheidsbeleid in hoofdlijnen geformuleerd en de sociale kwesties geïdentificeerd die via de bedrijfsactiviteiten moeten worden aangepakt, en ze in verband gebracht met de Sustainable Development Goals (SDG’s) die door de Verenigde Naties zijn aangenomen. De fabrikant gaat initiatieven ontplooien om in te spelen op acht duurzaamheidsthema’s onder drie belangrijke pijlers: Earth, People & Society. Mazda zal deze initiatieven nemen met het doel om tegen 2050 CO₂-neutraliteit te bereiken.

Planet

De initiatieven om de problemen met betrekking tot de planeet aan te pakken, zijn gericht op CO₂-neutraliteit tegen 2050, en op de circulatie van hulpbronnen. Om de doelstelling van CO₂-neutraliteit te bereiken, richt Mazda zich op de vermindering van de CO₂-uitstoot tijdens de volledige levenscyclus van een voertuig. Daarom heeft de fabrikant een aanpak met meerdere oplossingen ingevoerd die het merk in staat stelt om verschillende technologieën aan te bieden die in overeenstemming zijn met de energiebronnen en energieopwekkingsmethodes van elke regio, zowel vanuit het oogpunt van Well-to-Wheel als van het Life Cycle Assessment (LCA).

In de productie en logistiek streeft de Mazda Group naar de maximalisatie van de energiewaarde en energiediversificatie, met als doel de totale wereldwijde CO₂-uitstoot van fabrieken en logistieke operaties te verminderen.

In het kader van hulpbronnencirculatie om een op recycling gerichte maatschappij te realiseren, heeft Mazda verschillende initiatieven opgestart op basis van de 3 R’s – Reduce, Reuse & Recycle – om het hergebruik van water, plastic en andere hulpbronnen aan te moedigen in elke fase van de levenscyclus van een voertuig. Ondertussen wordt verwacht dat de inspanningen om de processen efficiënter te maken, zullen leiden tot een aanzienlijke vermindering van de verliezen aan energie en hulpbronnen in de hele toeleveringsketen.

People

Mazda erkent dat mensen zijn belangrijkste hulpbron zijn. Daarom streeft de fabrikant ernaar de tevredenheid van zijn werknemers te verbeteren door een bedrijfsklimaat te bevorderen dat verschillende talenten en waarden respecteert. Voor Mazda zijn diversiteit en inclusie sleutelelementen om het potentieel van zijn werknemers zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen. Dit leidt tot innovatie met betrekking tot de producten en diensten voor klanten, waardoor ze een speciale band kunnen opbouwen met Mazda. De mensgerichte aanpak van het merk biedt hen een unieke merkervaring in elke fase van het autobezit.

Society

Om een maatschappij zonder verkeersongevallen te bevorderen, heeft Mazda alles in het werk gesteld om technologieën te ontwikkelen die in overeenstemming zijn met de Mazda Proactive Safety-filosofie. Het bedrijf past zijn Building Block Strategy toe bij de ontwikkeling van veiligheidstechnologieën.

Het basisblok omvat basis-veiligheidstechnologieën, zoals de ideale rijpositie en de lay-out van de pedalen, een uitstekend zicht rondom en de Human Machine Interface. Het middelste blok wordt gevormd door Mazda’s i-Activsense; een reeks geavanceerde veiligheidstechnologieën die werden ontwikkeld om veiligere, betrouwbaardere auto’s te leveren aan een groter aantal klanten. Het bovenste blok is het Mazda Co-Pilot Concept; geavanceerde rijassistentietechnologie die het risico op ongevallen en schade voor de bestuurder, alsmede voor andere voertuigen en voetgangers, zal verminderen.

Mazda zal ook maximaal gebruikmaken van de beschikbare auto- en connectiviteitstechnologieën om de banden tussen mensen onderling en tussen mensen en de maatschappij verder te versterken en zo een sociaal bijdragemodel te realiseren dat veilige en onbeperkte mobiliteit zal bieden.

Planet, People & Society

Elk van deze drie pijlers heeft twee gemeenschappelijke initiatieven: kwaliteitsverbetering en het verkennen van partnerschappen voor ‘co-creatie met anderen’. Mazda gelooft dat het belangrijk is om de kwaliteit van al zijn producten en diensten te verbeteren om zijn klanten tevreden te stellen.

Als antwoord op de eisen van de huidige transformatie van de auto-industrie aan de hand van CASE (Connected technology, Autonomous driving technology, Shared services & Electrification technology), zal Mazda de banden met bestaande partners aanhalen en zal het nieuwe partnerschappen blijven verkennen, ook buiten de auto-industrie.

Om verdere groei te realiseren, zal Mazda zich blijven inspannen om problemen op te lossen met betrekking tot de planeet, de mens en de maatschappij en initiatieven te versnellen in samenwerking met gelijkgestemde partners, op basis van de technologieën en processen die bij de fabrikant hoog in het vaandel staan.

Delen via

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *