Mazda introduceert G-Vectoring Control Plus
Mazda heeft bij de introductie van de nieuwe Mazda3 in Europa G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) toegevoegd aan het Skyactiv-Vehicle Dynamics pakket. GVC Plus is de tweede generatie van deze technologie van Mazda.
GVC Plus voegt nu de regeling van het verticale draaimoment toe via remondersteuning. In bochten levert GVC Plus zeer subtiel enige remdruk aan de buitenste twee wielen. Dit gebeurt op het moment dat het stuurwiel weer in de middelste stand wordt gezet. Daardoor heb je een uiterst kort herstelmoment. Die er voor zorgt dat de auto zich beter richt naar de rechte lijn (en dus betere stabiliteit). Manoeuvres voor het vermijden van noodsituaties worden makkelijker. Tot slot voel je je meer zeker onder verschillende omstandigheden, waaronder snel van rijstrook wisselen en rijden op gladde wegen.
De eerste Mazda in Europa die deze nieuwe GVC Plus technologie gebruikt is de volledig nieuwe Mazda3. GVS Plus zal vervolgens worden geïntroduceerd op komende modellen.
G-Vectoring Control was ’s werelds eerste controlesysteem voor reacties op stuurbewegingen, dat een geïntegreerde bijsturing van zijwaartse en longitudinale versnellingskrachten en van de verticale belasting op het voertuig bood.