Wie ben je?

“Peter Wardenier uit Dordrecht.”

Bedrijf en beroep?

“Ik ben samen met een compagnon eigenaar van het technisch detacherings- en bemiddelingsbureau Pulz. Op dit moment zitten wij voornamelijk in de mobiele telefoniemarkt, waar wij ons bijvoorbeeld bezighouden met het installeren van nieuwe opstelpunten en antennes.”

Wat vind je leuk aan jouw functie?

“Behalve het runnen van de onderneming detacheer ik mijzelf ook bij verschillende bedrijven, voor een periode van drie of vier jaar. Op die manier krijg ik overal een kijkje in de keuken, wat mijn werk erg leuk maakt. Ik heb bijvoorbeeld bij KPN, T-Mobile en Ericsson gezeten. Op dit moment werk ik bij Volker-Wessels.”

Welke Mazda rijd je?

“Ik rijd sinds juli 2018 in een Mazda CX-5, met een tweeliter benzinemotor en automaat. De vrouw van mijn compagnon werkt bij Mazda en zij attendeerde mij op dit exemplaar. Na een proefrit heb ik de auto gekocht.”

Hoeveel kilometers rijd je?

“Ik rijd per jaar ongeveer 40.000 kilometer zakelijk en zo’n 20.000 kilometer privé.”

Wat vind je belangrijk aan een auto?

“De hoge instap, dat is voor mij het belangrijkste. Dus dan kom je al gauw uit bij een SUV. Verder heb ik nooit eerder een auto met een automaat en lederen bekleding gehad. Normaal geef ik niet zoveel om dit soort opties, maar nu ik die wel heb, vind ik ze eigenlijk wel heel erg fijn. Zeker omdat ik veel lange afstanden rijd, heeft de automaat veel meerwaarde. Als ik nu voor een nieuwe auto zou kijken, zou ik bewust een automaat kiezen.”

Minpunt?

“De update van de navigatiekaarten kreeg ik bij onderhoud wel standaard, maar een update om het systeem geschikt te maken voor live verkeersinformatie was dat niet. Dat vind ik wel een minpunt. Dat kostte me toen 80 euro, terwijl ik de auto pas net had. Dat vind ik vrij veel geld. Je verwacht dat ook die updates voor de komende jaren wel zijn inbegrepen. Verder bevalt de CX-5 uitstekend.”

Wat zeggen anderen over jouw auto?

“Ik krijg veel leuke reacties. De CX-5 ziet er lekker robuust uit met die grote grille. In mijn directe omgeving hoor ik vaak ‘wow, wat een bak’. De auto valt op in positieve zin.”

Wat is jouw droomauto?

“Die heb ik eigenlijk niet. Ik heb niet heel veel met auto’s. Mijn hart gaat er niet sneller van kloppen. Voor mij is het belangrijk dat de auto het gewoon doet. Hij moet comfortabel zitten en lekker rijden.  Dan ben ik al snel tevreden. Voor mij is het puur een vervoersmiddel.”

Delen via

Tags:   CX-5, Mazda, Mijn Mazda en Ik

  • Rolaf schreef:

    Beste Frank, nog even terugkomend op het einde van mijn bovenstaande “post” van 9 september: Daarom hebben we voor een andere medewerker een nieuwe Mazda 3 besteld waar het verbruik ruim boven de 1:20 zal zijn. (keep you posted).

    Mazda heeft het zeker waargemaakt. ruim boven de 1 op 20!

  • Rolaf schreef:

    Beste Frank, Ik ben de collega van Peter Wardenier en verantwoordelijk voor het managen van ons wagenpark. We hebben erg getwijfeld tussen diesel en benzine maar uiteindelijk is het benzine geworden. De reden daarvoor is: De afnemende interesse voor tweedehands diesel auto’s en daaraan verbonden tweedehands waarde.
    Peter werkt steeds op verschillende projecten en het kan zijn dat hij op een volgend project maar 15.000 Km/jaar gaat rijden. Het verbruik is ons heel erg meegevallen want 1:17 (5,8 liter op 100 Km) is het gemiddelde gebruik. Dat is voor een SUV van dit formaat zeer gunstig!
    We zijn wel erg benieuwd naar de nieuwe Sky-Active benzinemotor die in de nieuwe Mazda 3 en C30 geleverd kunnen worden. Daarom hebben we voor een andere medewerker een nieuwe Mazda 3 besteld waar het verbruik ruim boven de 1:20 zal zijn. (keep you posted)
    Groet Rolaf

  • K. Hoving schreef:

    Rij ook in de Mazda CX-5 bevalt uitstekend, grote trekkracht en zuinig voor deze automaat en 2 liter motor

  • Frank schreef:

    Ik ben wel eens benieuwd naar het verbruik in praktijk. En hoezo een benzine met bijna 60.000 per jaar ? (Diesel gaat nu juist in een stroomversnelling omdat de Duitsers het verprutst hebben met dieselgate).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *