WIE BEN JE?

“Sven van Rossum (31), woonachtig in Achterveld, een dorp tussen Leusden en Barneveld.”

WAT DOE JE VOOR WERK?

“In 2012 ben ik afgestudeerd als Medisch Röntgen laborant. Vervolgens ben ik in 2015 aan de slag gegaan als vertegenwoordiger bij ScoVas, een distributeur en sales-agent van medische hulpmiddelen, met name op het gebied van neuro-interventie radiologie, vasculaire interventies en stralingsprotectie. Dit houdt in dat wij ziekenhuizen kunnen ondersteunen op de OK of interventiekamer met onder meer producten die een oplossing bieden voor vaatproblematiek, zoals vaatvernauwingen of aneurysma’s. Medische specialisten die wij veelal adviseren zijn vaatchirurgen en (neuro)-interventie radiologen. Bij ScoVas ben ik momenteel General Manager en heb ik de dagelijkse leiding.”

WAT VIND JE LEUK AAN JOUW FUNCTIE?

“Ik haal veel plezier en energie uit het begeleiden en coachen van de zeventien medewerkers bij ScoVas. Ik vind het leuk om de koers en strategie binnen het bedrijf te bepalen om deze vervolgens met z’n allen uit te voeren. De omgang met mensen en ze daar waar mogelijk te enthousiasmeren en ondersteunen in hun werkzaamheden vind ik eigenlijk het leukste van mijn functie. Samen elkaar aanvullen en versterken voor het bereiken van mooie doelen is mijn drijfveer. Wat dat betreft beschouw ik mezelf wel als een people manager.”

WELKE MAZDA RIJD JE?

“Een Mazda CX-60. Kakelvers, na zo’n acht maanden levertijd. Ik geloof dat mijn exemplaar een van de eerste is op Nederlands kenteken, dat vind ik stiekem wel leuk. Momenteel staan er uiteraard nog niet zo veel kilometers op de teller, maar dat aantal zal gestaag oplopen. Doorgaans rijd ik jaarlijks zo’n 40.000 kilometer. Veel van onze klanten, met name ziekenhuizen, zitten verspreid over het hele land. Hiervoor reed ik ook een Mazda, overigens. Een Mazda CX-5. Fijne en betrouwbare auto, met vooral een gunstige bijtelling destijds. Maar ook omdat ik per se een leaseauto wilde met een hoge, ruime zitpositie en een automaat. Dat eerste omdat ik met mijn 1,93 meter vrij lang ben, en dat laatste simpelweg omdat het ontspannen rijdt. Zeker in files. Verder stel ik niet zo veel eisen aan een auto.”

VANWAAR DE KEUZE VOOR MAZDA?

“Dat ik na vier jaar CX-5 wederom heb gekozen voor een Mazda is niet zozeer omdat er een trouwe merkrijder in mij schuilt. Integendeel, ik beschouw mezelf geeneens als een echte autoliefhebber. De keuze voor de Mazda CX-60 is voornamelijk geboren uit het feit dat de Mazda CX-5 uitstekend is bevallen en de goede relatie tussen mijn werkgever en de Mazda dealer in Purmerend. Dit naast de altijd fraaie designs van Mazda en de fijne rijeigenschappen. Diverse collega’s rijden mede hierdoor ook Mazda, hoewel dit niet verplicht is. De wetenschap dat de Mazda CX-60 een plug-in hybride is, is voor mij een pre. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is een belangrijke pijler binnen ons bedrijf waarvan ik groot voorstander ben.”

WAT DOE JE IN JE VRIJE TIJD?

“Ik voetbal in het eerste elftal van een lokale voetbalvereniging en ben regelmatig in Stadion Galgenwaard te vinden om FC Utrecht aan te bemoedigen. Verder besteed ik mijn vrije tijd graag aan het op stap gaan met vrienden en familie, het bezoeken van festivals en gezelligheid alom. Oh, en momenteel volg ik een Master of Business Administration naast mijn werk in de avonduren. Kortom, ik zit niet graag stil.”

WELKE ACCESSOIRES HEB JE GEKOZEN EN WAAROM?

“Zoals net al eventjes aangestipt, vind ik vanwege mijn lengte een ruim interieur wel belangrijk, met name achter het stuur uiteraard. De Mazda CX-5 scoort hierop al goed, maar de Mazda CX-60 doet er nog een schepje bovenop. Voor mij is de Mazda CX-60 een heerlijk luxe auto. Mede dankzij het strakke en opgeruimde dashboard. Dat het achterin ook heerlijk ruim is, is mooi meegenomen.”

“Verder stel ik niet per se nadrukkelijke eisen aan mijn leaseauto. In het basispakket zit al veel luxe, zoals bij alle Mazda’s eigenlijk. Wel vind ik het fijn om bij mooi weer een raampje open te kunnen zetten. Daarom heb ik een panaromadak als extra gekozen.”

“Mijn Mazda CX-60 is uitgevoerd in de Humora-trim met zwarte accenten. Behalve het panaromadak heb ik ook gekozen voor het Comfort Pack, waarvan de geheugenfunctie mijn favoriet is. De geheugenfunctie maakt het gemakkelijk om weer snel terug te gaan naar de auto-instellingen van de desbetreffende bestuurder.”

WAT VIND JE EEN MINPUNT AAN DE AUTO?

“De Mazda CX-60 is een plug-in hybride en nog een slag groter dan de Mazda CX-5. Dat merk je toch wel tijdens het rijden. Hij stuurt en voelt merkbaar zwaarder en op minder goede wegen kan het onderstel ietwat stug reageren. Zeker wanneer je over drempels rijd. Ik heb de auto nog maar net, dus ik denk dat dit een kwestie van wennen is en niet echt een minpunt.”

WAT ZEGGEN ANDEREN OVER JOUW AUTO?

“Men reageert heel positief tot dusver. De meesten zijn erg gecharmeerd van het design en de kleurencombinatie. De metallic gray kleur in combinatie met de zwarte accenten vindt men over het algemeen heel mooi. Het is best een grote auto, maar zo oogt hij van buitenaf niet direct. Wel stoer, maar subtiel en chic tegelijk.”

WELEENS IETS GEKS MEEGEMAAKT OP AUTOGEBIED?

“Niet echt, eerlijk gezegd. Het enige wat me zo snel te binnen schiet, is dat ik onlangs een paar jongeren rond mijn auto zag dolen. Ze waren foto’s van de auto aan het maken. Ik dacht dat ze misschien schade aan mijn auto hadden gemaakt. Maar niks bleek minder waar. Ze vonden het gewoon een mooie auto, haha.”

NOG EEN SPECIFIEKE DROOMAUTO OF ANDERE DROMEN?

“Zoals ik eerder aangaf, ben ik geen doorgewinterde autoliefhebber. Mijn dromen liggen daarom niet zozeer in auto’s, maar veel meer in de kleine dingen van het leven, zoals gezond blijven en leuke dingen doen met dierbaren. Nogal cliché, hé? Ik ben een boerenzoon en dan geldt al gauw het credo ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’. Wanneer mensen complimenten maken over mijn Mazda CX-60 voel ik mij al snel opgelaten. Ik vind het bijna ongemakkelijk om in zo’n mooie auto te mogen rijden. Tegelijkertijd ben ik ook dankbaar dat deze auto bij mij voor de deur staat.”

Delen via

Tags:   Mijn Mazda en Ik

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *