De Mazda2 Hybrid laat zien dat je als zakelijk rijder superefficiënt kunt rijden, zonder in te leveren op rijplezier. Het hybride systeem maakt het zelfs mogelijk om kleinere afstanden volledig elektrisch rijden en om een gemiddeld brandstofverbruik van slechts 1 op 26,3 te realiseren. Maar hoe werkt deze hybride aandrijflijn precies? Dat leggen we graag uit.

Hybride rijden

Als ondernemer is het steeds relevanter om een bijdrage te leveren aan het milieu door het verkleinen van de ecologische voetafdruk. Vergroening van het wagenpark biedt volop kansen om op dit gebied grote stappen te zetten, helemaal als dat op een betaalbare manier kan. De betaalbare hybride technologie in de Mazda2 Hybrid helpt niet alleen om de CO2-uitstoot te reduceren, maar ook om de bedrijfskosten te verlagen. Een win-win-situatie dus.

Zo werkt het!

De Mazda2 Hybrid laat zien dat je superefficiënt kunt rijden, zonder in te leveren op rijplezier. Hoe is dat bereikt? De Mazda2 Hybrid combineert een zuinige benzinemotor met een elektromotor, samen goed voor een vermogen van 116 pk. Het hybride systeem voert de energie die vrijkomt bij afremmen terug naar de accu, zodat je de energie weer kan gebruiken om elektrisch te rijden of om de verbrandingsmotor te ondersteunen tijdens acceleren, het moment waarbij ondersteuning het meest gewenst is.

Mazda2 verbruik

Het resultaat is een gemiddeld verbruik van slechts 1 op 26,3*. In de stad win je mogelijk – afhankelijk van rijstijl – nog meer energie terug door het vele afremmen. Regeneratief remmen helpt hierbij. Dankzij dit systeem wint de auto tijdens het uitrollen extra energie terug die zonder zo’n systeem verloren gaat. De teruggewonnen energie wordt opgeslagen in de accu en is weer te gebruiken ter ondersteuning van de verbrandingsmotor of om de auto louter op elektrische energie aan te drijven. Hoe vaker de auto afremt, hoe vaker de auto volledig elektrisch rijdt.

Laden hoeft niet

De benzinemotor en elektromotor werken naadloos met elkaar samen. Tijd om de Mazda2 Hybrid om te laden is er niet, want net als bij een benzine-auto volstaat een tankbeurt, de batterij wordt namelijk automatisch opgeladen. Dat is vooral interessant in een zakelijke vloot, want de auto is altijd klaar voor gebruik zonder dat je laadsessies hoeft in te plannen. Ook niet onbelangrijk: een automaat is standaard, wel zo comfortabel op de langere afstanden. De nieuwe Mazda2 Hybrid is op alle fronten dus aangenaam efficiënt.

Mazda2 interieur

Naast een zeer zuinige hybride aandrijflijn is de Mazda2 om nog meer redenen interessant. Het Mazda2 interieur is bijvoorbeeld afgewerkt met hoogwaardige materialen met oog voor de kleinste details en voor een goede ergonomie, zodat alle functies altijd onder handbereik zijn. Dat is niet alleen voor de zakelijk rijder interessant, maar ook voor de particulier. Het multimediascherm van de Mazda2 Hybrid is daarnaast tot 10,5 inch groot zodat alle functies duidelijk te vinden zijn. Een telefoongesprek met je collega is zo geregeld. Een handige spraakassistent voorkomt afleiding onderweg.

Mazda2 Hybrid private lease

Daarover gesproken: voor een Mazda2 Hybrid private lease bestaan verschillende mogelijkheden. Voor een vast maandbedrag rijd je een nieuwe Mazda. Daar zit alles bij in: wegenbelasting, verzekering, pechhulp, onderhoud, je hoeft alleen nog maar te tanken. Bekijk de scherpe private leaseprijs op Mazda.nl.

*Gehomologeerd volgens de nieuwe typegoedkeuringsprocedure WLTP (verordening EU 2017/1151; verordening EG 715/2007). De vermelde WLTP-waarden voor het gecombineerde brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn gemeten volgens de nieuwe WLTP-testmethodiek. De WLTP-waarden zijn de basis voor het bepalen van de BPM-toeslag.

Delen via

Tags:   Mazda, mazda2

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *