De Mazda CX-60 is een zeer verfijnde plug-in hybride SUV waarover veel te vertellen valt. De auto prikkelt de zintuigen van de zakelijk rijder door Japans vakmanschap te combineren met de mogelijkheid om volledig elektrisch te rijden. Meer weten over het opladen, de innovaties op het gebied van rijtechniek en de krachtige aandrijflijn van de Mazda CX-60 Plug-in Hybrid? Lees dan snel verder.

Elektrisch rijden

De Mazda CX-60 beschikt niet alleen over een benzinemotor, maar ook over een elektromotor en een batterij van 17,8 kWh. De auto kan dankzij de innovatieve e-Skyactiv plug-in hybride aandrijflijn tot 63 kilometer volledig elektrisch rijden volgens de WLTP-testnorm, dat is genoeg voor de gemiddelde woon-werk-afstand en om zo goed als volledig elektrisch naar zakelijke afspraken te rijden. Dat maakt de CX-60 ook bijzonder interessant voor zakelijk rijders.

Korte oplaadtijden

Het opladen van de batterij neemt weinig tijd in beslag. Bij een 7,4 kW lader kost het opladen van de batterij van 20 tot 80 procent slechts 1,5 uur. Hoe vaker je elektrisch rijdt, hoe lager de kosten in de praktijk uitvallen. Niet laden wanneer het moet, maar laden wanneer het kan. Maak je gebruik van zonnepanelen, dan is het opladen van de batterij op een zonnige dag zelfs vrijwel gratis.

Hoog trekgewicht

De Mazda CX-60 heeft een systeemvermogen van 241 kW (327 pk) en de 0-100-tijd komt uit op slechts 5,8 seconden. Nog veel belangrijker is het hoge trekgewicht van deze CX-60. Die komt namelijk uit op 2.500 kilogram, je koppelt dus moeiteloos elke boot- of paardentrailer. De CX-60 heeft zelfs een ‘Towing’-rijmodus dat zorgt voor extra stabiliteit en veiligheid als je met een trailer of caravan rijdt, ideaal als je als aannemer met een CX-60 op pad moet.

Slimme charge-modus

Zelfs in de volledig elektrische modus heeft de Mazda CX-60 kracht in overvloed, want de elektromotor heeft een vermogen van 129 kW (175 pk) met liefst 270 Nm aan koppel. De slimme aandrijflijn – met comfortabele achttraps automaat – heeft ook een slimme charge-modus, waarbij je bijvoorbeeld het accupakket tijdens het rijden kunt opladen, of juist wat elektrische energie kunt bewaren voor het geruisloos en vooral emissievrij rijden in een stadscentrum. Buiten steden kan je vertrouwen op de combinatie van de elektromotor met een krachtige en koppelrijke 2,5-liter viercilinder benzinemotor én vierwielaandrijving voor maximale grip, Kortom: krachtig en efficiënt.

*Gehomologeerd volgens de nieuwe typegoedkeuringsprocedure WLTP (verordening EU 2017/1151; verordening EG 715/2007). De vermelde WLTP-waarden voor het gecombineerde brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn gemeten volgens de nieuwe WLTP-testmethodiek. De WLTP-waarden zijn de basis voor het bepalen van de BPM-toeslag.

Delen via

Tags:   CX-60

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *