Nieuws, Rijplezier 29-04-21 | 871 keer gezien

Waarom vindt de zakelijke klant Mazda een aantrekkelijk merk?

Mazda onderscheidt zich al vele jaren op het gebied van rijgedrag, motoren en design. Uit het Nationaal Zakelijke Mobiliteitsonderzoek 2020 is gebleken dat dit aspecten zijn waar de zakelijke klant veel waarde aan hecht.

Merkattractiviteit

In 2020 is het Mazda opnieuw gestegen in merkattractiviteit. Dit betekent dat meer zakelijke klanten hebben aangegeven bij de volgende keuze van een auto voor Mazda kiezen. De kans is zeer groot dat een bestaande Mazda rijder dit merk aanbeveelt aan een vriend en / of collega, aangezien de Net Promoter Score van Mazda van alle merken het hoogst beoordeeld werd. Ook dit was een conclusie uit dit onderzoek.

Klantloyaliteit

De Skyactiv technologie, het gunstige brandstofverbruik en de (technische) betrouwbaarheid van het merk zijn belangrijke punten die bijdragen aan een hoge klantloyaliteit. Maar ook de gunstige TCO (total cost of ownership) van Mazda veroorzaakt door een stabiele restwaarde en geen onverwachte hoge onderhouds- en / of reparatiekosten.

Verdere toelichting hierover is terug te zien in onderstaande video, die is opgenomen tijdens het jaarlijkse Fleet Event voor professionals op het gebied van fleetmanagement, wagenparkbeheer, mobiliteitsmanagement en personeelszaken.

*Bron: NZO 2020 uitgevoerd door VMS | Insight

Delen via

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *