Ontspanning, Rijplezier 11-10-19 | 4172 keer gezien

Mazda CX-30 wint dubbeltest Autoweek

De nieuwe Mazda CX-30 werd tegenover de Volkswagen T-Roc getest. Autoweek benoemde de Mazda CX-30 tot winnaar van deze dubbeltest. Waarom lees je hier.

Bijzonder hoogwaardig interieur

Het interieur van de Mazda CX-30 is in lijn met de Mazda3. AutoWeek spreekt van een bijzonder hoogwaardig interieur. “Mazda-cockpits staan al jaren bekend om hun verfijning en mooie materialen, waarvoor het merk best de term premium mag gebruiken”.

Ook de bediening valt in de smaak. De Mazda CX-30 heeft, net als andere modellen van Mazda, een HMI Commander. Een draaiknop waarmee je intuïtief kunt bedienen. Het zorgt er daarnaast voor dat er weinig afleiding is onderweg. Door die bediening en het standaard head-up display met projectie op de voorruit zegt AutoWeek over de Mazda CX-30 “een voorbeeld van hoe het in elke auto zou moeten”.

Interieur van de Mazda CX-30

Fijn rijgedrag, ook in een crossover

Natuurlijk is ook het rijgedrag van een auto belangrijk. Ook hier scoort de Mazda CX-30 punten van AutoWeek. Zij zeggen dat je goed betrokken wordt bij het rijden, de auto direct reageert en bochten nemen zijn “als een feest kan worden ervaren”.

“Zoek je rijplezier (wat dat is ervaar je door in een recente Mazda te gaan rijden) dan kun je beter voor de CX-30 gaan.”

Conclusie

De Mazda CX-30 krijgt van AutoWeek 36,5 punten toegekend, 2,5 meer dan de Volkswagen T-Roc. AutoWeek schrijft: “Mazda weet een enthousiast rijgedrag prima aan SUV’s en crossovers te koppelen. De auto overtuigt ook met zijn mooie interieur en logische bediening.”

De Mazda CX-30 is verkrijgbaar vanaf € 29.990. Je vindt hier meer informatie, en kunt hem hier samenstellen.

Delen via

  • Chris van den Bergh schreef:

    Ben in het bezit van de e-skyactiv Luxery met automaat. Herken niets in het feit dat de automaat slecht bevalt. Het is meer het gebrek aan Turbo waardoor er een minder directe reactie ontstaat bij snel gas geven dat ligt dus mijn inziens niet aan de automaat maar doet zich ook voor bij de handbak. Bij rijden met normale snelheden bevalt deze mij uitstekend. Ik na 3 jaar mijn nieuw gekochte CX met 165 Pk handbak ingeruild en geen seconde spijt dat ik nu de CX-30 met 186Pk en automaat heb gekozen. Iedere dag weer een feestje. Wel voor het I-activsense pakket gekozen (360 graden camera view en dergelijke) en schuifdak.

  • Feijtel schreef:

    Hij rijdt perfect

  • Jochem schreef:

    De automaat in deze test is niet relevant. Wat telt is de winnaars eindscore van 36,5 punt zijnde 2,5 punt meer dan de T-roc.

  • Rien Gabriels schreef:

    Ook graag vermelden dat de automaat slecht bevalt, dat stond ook in betreffende dubbeltest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.