Nieuws, Ontspanning 13-09-22 | 2365 keer gezien

Mazda CX-60 compilatie

Nadat de pers de volledig nieuwe Mazda CX-60 heeft getest in Portugal wordt er nog steeds volop gesproken over deze nieuwkomer van Mazda. Lees in deze blog een compilatie van de nieuwste reviews.

Autovisie stelt ‘m samen

Autovisie neemt een duik in de prijslijst en noemt de CX-60 de krachtigste Mazda ooit en vindt ’t tevens een interessante nieuwkomer.

De auto is min of meer een concurrent voor bijvoorbeeld de Audi Q5 of BMW X3, ondanks dat hij goedkoper is dan die modellen.

Redactie Autovisie 10 aug 2022

De voorkeur van Autovisie gaat uit naar de Exclusive-Line, zodat de stoere zwarte bumper- en spatbordranden behouden blijven en ze daarnaast de standaarduitrusting kunnen uitbreiden. De voorkeur gaat uit naar onder meer 20-inch lichtmetalen velgen, stoelverwarming vóór in drie standen, head-up display in kleur, achteruitrijcamera, Smart Keyless Entry en automatische deurvergrendeling.

Verder valt Autovisie voor het kenmerkende ‘Soul Red Crystal’ als lakkleur voor het exterieur. Daarnaast kiezen ze voor optiepakketten Comfort en Panoramic om zo het ‘standaard’ comfort te vergroten en te genieten van extra lichtinval. Tot slot kleden ze de CX-60 nog verder aan met een aantal accessoires. Lees het hele artikel op Autovisie.nl

De voordelen volgens Autoreview

Volgens Autoreview zoeken we ’t hogerop met de CX-60 en mogen de Duitse en Zweedse concurrentie hun borst nat maken. We zijn uiteraard benieuwd waar dit op gebasseerd is, al hebben we natuurlijk wel zo’n vermoeden.

Autoreview heeft een aantal voordelen opgesomd in een review nadat zij de CX-60 hebben getest:

  • “Dit is de snelste Mazda aller tijden, als we de raceauto’s niet meerekenen natuurlijk”
  • “De prijs van de Mazda CX-60 is relatief laag”
  • “De CX-60 heeft een hoogwaardige uitstraling.”

Mazda heeft de geneugten van het begrip ‘premium’ ontdekt en wil concurreren met merken als BMW, Lexus en Volvo. En dat doen ze goed. Wij zijn fan van het uiterlijk, zonder de overbodige fratsen, lijnen en uitstulpingen die Japanse merken ons zo vaak voorschotelen. Binnenin is het al net zo’n feest. De afwerking en gekozen materialen zijn boven alle twijfel verheven en we blijven verheugd dat Mazda voor de belangrijkste functies echte knoppen gebruikt in plaats van vervelende sliders of plakkerige touchscreens. Bovendien zit je in de CX-60 niet alleen voorin, maar ook achterin als een vorst. Misschien moet de kersverse koning Charles er eentje overwegen …

Redactie Autoreview 12 sep 2022

AutoRAI test de CX-60

Het toonaangevende AutoRAI kruipt in het thuisland van de drie Duitse premiummerken achter het stuur van de Mazda CX-60. Ook zij doen een opsomming! Hier zijn vijf redenen waarom de Japanse nieuwkomer geschikt is:

  • “De aandrijflijn: powerrr! Een snel tussensprintje of rappe inhaalactie is ook zo gepiept. Het direct verkrijgbare koppel van een elektromotor bewijst hier zijn kracht. Ook fijn: de PHEV is altijd vierwielaangedreven en mag maar liefst 2.500 kilogram de berg op trekken.”
  • “Rijervaring: de CX-60 gaat erg lekker de bocht om. Dat in combinatie met het stevige vermogen, zorgt al snel voor een glimlach achter het stuur.”
  • “Verbruik: als je de CX-60 voor het slapengaan netjes aan een lader hangt, hoef je de volgende dag helemaal niet te tanken.”
  • “De CX-60 beschikt misschien wel over het mooiste interieur waarin we dit jaar hebben plaatsgenomen.”

Autoblog over de CX-60

Nu die dan eindelijk in de showrooms staat deelt Autoblog graag wat deze Plug-in Hybrid SUV te bieden heeft. Ze noemen het allereerst een auto die volledig gebouw is volgens Japanse tradities en dat kunnen we zeker niet ontkennen, maar hoe vertaalt dit zich door in onder meer het interieur en exterieur? Dat lees je hieronder samengevat.

“De CX-60 ontworpen volgens de Kodo-designfilosofie. Dat betekent dat ook dit model een fraai en elegant lijnenspel heeft. Tegelijkertijd heeft de CX-60 de robuuste uitstraling van een SUV. Het interieur is vormgegeven volgens traditionele Japanse principes en afgewerkt met veel oog voor detail. Dat de CX-60 het nieuwe topmodel is blijkt uit het feit dat het de krachtigste productieauto ooit is van Mazda. Met de Mazda CX-60 kun je niet alleen snel optrekken en een grote caravan trekken, je kunt er ook heel zuinig mee rijden. Bij het instappen in de Mazda CX-60 krijg je een warm welkom. Het slimme Mazda Driver Personalisation System ziet namelijk wie er op de bestuurdersstoel zit. Als je eenmaal gaat rijden wordt de Mazda CX-60 alleen maar leuker.”

Benieuwd naar het hele artikel of de volledig nieuwe Mazda CX-60 zelf ervaren?

Delen via

Tags:   CX-60, reviews

  • Walter Koster schreef:
    Je reactie is in afwachting van moderatie. Dit is een voorbeeld; je reactie wordt zichtbaar nadat deze is goedgekeurd.
    Ik bezit een EXCKLUSIVE LINE sinds mei vorig jaar. Een mooie auto! Caravan trekken geen probleem! De kinderziektes zijn met een update gelukkig verholpen. Ik ben er nog niet achter gekomen, waarom er weinig muziek uit de achter speakers komt.
  • JePe schreef:

    Ben benieuwd of u dit bericht ook plaatst: Het stuurgedrag (sticky steering) en de achtervering zijn dramatisch slecht en zijn ondertussen veel besproken op veel forums. Belachelijk dat zo’n auto hiermee wordt afgeleverd. Verre van premium en zeker, ik spreek uit ervaring, geen concurrent van de bekende Premium merken.

  • Laurens Hofland schreef:

    Wij zijn inmiddels in het bezit van de Homura in Rhodium White. Voorzien van panoramadak en trekhaak. Heerlijke auto.

  • Marcel van de Plas schreef:

    Wij zijn gegaan voor de cx 60 homura met Takumi wielen, zijn wel benieuwd of de aanmerkingen tijdens de testen nog worden meegenomen in aanpassingen voor de uitleveringen.

  • Elinck schreef:

    Wij gaan voor de cx60 in donkerblauw en witte zetels met schuifdak – proefrit was zeer overtuigend – nog veranderingen voorzien dit jaar kwa uitvoering of prijs ?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *